2026 ခုနှစ် ကိုရီးယား အနည်းဆုံးလုပ်ခ ဘယ်လောက်လဲ — နိုင်ငံခြားသား အလုပ်သမားလည်း အပတ်စဉ် အားလပ်ရက်လုပ်ခ ရသလား
2026 ခုနှစ် ကိုရီးယား၏ အနည်းဆုံးလုပ်ခသည် တစ်နာရီလျှင် 10,320 KRW ဖြစ်သည်။ တစ်ပတ် 40 နာရီ လုပ်လျှင် အပတ်စဉ် အားလပ်ရက်လုပ်ခ အပါအဝင် တစ်လ 2,156,880 KRW (209 နာရီ) သည် အနည်းဆုံး လစာဖြစ်သည်။ နိုင်ငံသား သို့မဟုတ် နေထိုင်ခွင့်အမျိုးအစား မည်သို့ပင်ဖြစ်စေ နိုင်ငံခြားသား အလုပ်သမား၊ အချိန်ပိုင်း အလုပ်သမားနှင့် အချိန်ပိုင်း အလုပ်လုပ်သော နိုင်ငံခြားကျောင်းသားများကိုလည်း တူညီစွာ သက်ရောက်သည်။
2026 ခုနှစ် အနည်းဆုံးလုပ်ခ အကျဉ်းချုပ်
| စံ | ပမာဏ |
|---|---|
| နာရီလုပ်ခ | 10,320 KRW |
| နေ့လုပ်ခ (8 နာရီ) | 82,560 KRW |
| လစာ (တစ်ပတ် 40 နာရီ၊ အပတ်စဉ် အားလပ်ရက် အပါအဝင် 209 နာရီ) | 2,156,880 KRW |
| 2027 ခုနှစ် နာရီလုပ်ခ (ဇန်နဝါရီ 1 ရက်မှစ၍) | 10,700 KRW |
| 2027 ခုနှစ် လစာ (209 နာရီ) | 2,236,300 KRW |
အနည်းဆုံးလုပ်ခသည် နှစ်စဉ် ပြောင်းလဲသည်။ ပမာဏကို အလုပ်အကိုင်နှင့် အလုပ်သမားဝန်ကြီးဌာနက ကြေညာပြီး ဇန်နဝါရီ 1 ရက်မှစ၍ သက်ရောက်သည်။ 2027 ခုနှစ် အနည်းဆုံးလုပ်ခကို တစ်နာရီလျှင် 10,700 KRW ဟု ကြေညာပြီး ဖြစ်သည်။
အပတ်စဉ် အားလပ်ရက်လုပ်ခကို ဘယ်သူ ဘယ်လောက် ရသလဲ
တစ်ပတ်အတွက် သဘောတူထားသော အလုပ်ချိန် 15 နာရီနှင့်အထက်ရှိပြီး ထိုအပတ်တွင် သတ်မှတ်ထားသော အလုပ်ရက်အားလုံး လာရောက်လုပ်ကိုင်ခဲ့လျှင် တစ်ရက်စာ လုပ်ခကို ထပ်ဆောင်း ရသည်။ ၎င်းကို အပတ်စဉ် အားလပ်ရက်လုပ်ခ (주휴수당) ဟုခေါ်သည်။ လုပ်ငန်းခွင် အရွယ်အစား မည်မျှပင်ဖြစ်စေ သက်ရောက်သည်။
အပတ်စဉ် အားလပ်ချိန် = (တစ်ပတ် အလုပ်ချိန် ÷ 40) × 8 နာရီ ဖြစ်သည်။ ဥပမာ တစ်ပတ် 20 နာရီ လုပ်လျှင် အားလပ်ချိန် 4 နာရီ ရပြီး အနည်းဆုံးလုပ်ခအရ တစ်ပတ်လျှင် 41,280 KRW ထပ်ဆောင်း ရသည်။
အပတ်စဉ် အားလပ်ရက်လုပ်ခ မယူပါဟူသော ဝန်ခံချက် သို့မဟုတ် စာချုပ်ပါ အချက်သည် အကျိုးသက်ရောက်မှု မရှိပါ။
အနည်းဆုံးလုပ်ခထက် လျော့ပေးနိုင်သည့် အခြေအနေ
- အစမ်းခန့်ကာလ: စာချုပ် 1 နှစ်နှင့်အထက်ဖြစ်ပြီး ရိုးရှင်းသော ကာယလုပ်ငန်း မဟုတ်မှသာ ပထမ 3 လအတွင်း အနည်းဆုံးလုပ်ခ၏ 90% အထိ လျှော့ပေးနိုင်သည်။ 70% သို့မဟုတ် 80% ပေးခြင်းသည် ဥပဒေနှင့် ဆန့်ကျင်သည်။
- ထို့အပြင် နိုင်ငံသား၊ ဘာသာစကား စွမ်းရည် သို့မဟုတ် နေထိုင်ခွင့်အမျိုးအစားကို အကြောင်းပြ၍ အနည်းဆုံးလုပ်ခထက် လျော့မပေးရ။
အချိန်ပို၊ ညဆိုင်းနှင့် အားလပ်ရက် အလုပ်လုပ်ခ
ပုံမှန် ဝန်ထမ်း 5 ဦးနှင့်အထက်ရှိသော လုပ်ငန်းခွင်တွင် တစ်နေ့ 8 နာရီ သို့မဟုတ် တစ်ပတ် 40 နာရီထက် ကျော်သော အချိန်ပို၊ ည 10 နာရီမှ မနက် 6 နာရီအထိ ညဆိုင်း၊ အားလပ်ရက် အလုပ်လုပ်ခြင်းအတွက် ပုံမှန်လုပ်ခ၏ 50% ထပ်ဆောင်း ရသည် (အားလပ်ရက်တွင် 8 နာရီ ကျော်သည့်အပိုင်းအတွက် 100%)။ 5 ဦးအောက် လုပ်ငန်းခွင်တွင် ဤထပ်ဆောင်းပေးရန် တာဝန်မရှိသော်လည်း အနည်းဆုံးလုပ်ခနှင့် အပတ်စဉ် အားလပ်ရက်လုပ်ခမှာ တူညီစွာ သက်ရောက်သည်။
အနည်းဆုံးလုပ်ခ မရလျှင်
- အလုပ်ခန့်စာချုပ်၊ အလုပ်ဝင်/ထွက်ချိန် မှတ်တမ်းနှင့် လစာ ငွေလွှဲ မှတ်တမ်းများကို သိမ်းထားပါ။
- အလုပ်အကိုင်နှင့် အလုပ်သမားဝန်ကြီးဌာန အကြံပေးဖုန်း 1350 သို့ ဖုန်းဆက်ပါ သို့မဟုတ် တာဝန်ခံ ဒေသဆိုင်ရာ အလုပ်သမားရုံး (노동청) တွင် တိုင်ကြားစာ တင်ပါ။ ကုန်ကျစရိတ် မရှိပါ။
- အနည်းဆုံးလုပ်ခ မပေးသော အလုပ်ရှင်သည် ထောင်ဒဏ် 3 နှစ်အထိ သို့မဟုတ် ဒဏ်ငွေ 30 သန်း KRW အထိ ခံရနိုင်သည်။
မကြာခဏ မေးလေ့ရှိသော မေးခွန်းများ
နိုင်ငံခြားသား အလုပ်သမား (E-9) လည်း အနည်းဆုံးလုပ်ခ ရသလား
ရပါသည်။ အနည်းဆုံးလုပ်ခ ဥပဒေ (최저임금법) သည် နိုင်ငံသား မည်သို့ပင်ဖြစ်စေ အလုပ်သမား အားလုံးကို သက်ရောက်သည်။ 2026 ခုနှစ်တွင် တစ်နာရီ 10,320 KRW နှင့်အထက် ရရမည်။
အချိန်ပိုင်း အလုပ်လုပ်သော နိုင်ငံခြားကျောင်းသားလည်း အပတ်စဉ် အားလပ်ရက်လုပ်ခ ရသလား
တစ်ပတ် 15 နာရီနှင့်အထက် လုပ်ပြီး သတ်မှတ်ထားသော အလုပ်ရက်အားလုံး လာခဲ့လျှင် ရသည်။ အချိန်ပိုင်း အလုပ်လုပ်ခွင့် ရှိသည်ဖြစ်စေ မရှိသည်ဖြစ်စေ လုပ်ခဲ့သည့်အတွက် ဥပဒေအရ လုပ်ခ ရပိုင်ခွင့် ရှိသည်။
လစာ သို့မဟုတ် နေ့စား ရလျှင် ဘယ်လို စစ်ဆေးရမလဲ
လစာ သို့မဟုတ် နေ့လုပ်ခကို လုပ်ခဲ့သော နာရီဖြင့် စားလျှင် အနည်းဆုံး နာရီလုပ်ခနှင့် အထက် ဖြစ်ရမည်။ တစ်ပတ် 40 နာရီ လုပ်သော လစာဆိုလျှင် 2,156,880 KRW နှင့်အထက် ဖြစ်ရမည်။
ဤဆောင်းပါးသည် အထွေထွေ အချက်အလက်ဖြစ်ပြီး ဥပဒေ အကြံဉာဏ် မဟုတ်ပါ။ သင့်ကိစ္စအတွက် အလုပ်အကိုင်နှင့် အလုပ်သမားဝန်ကြီးဌာန (1350) သို့မဟုတ် ရှေ့နေနှင့် တိုင်ပင်ပါ။
ရင်းမြစ်
အခြား လမ်းညွှန်များ
- ကိုရီးယား အလုပ်ထွက်ထောက်ပံ့ကြေး ဘယ်လို တွက်မလဲ — နိုင်ငံခြားသားနှင့် အချိန်ပိုင်းလည်း 1 နှစ် လုပ်ရင် ရသလား
- ကိုရီးယားတွင် လစာ မရလျှင် ဘာလုပ်ရမလဲ — လုပ်ခမပေးမှု တိုင်ကြားနည်း (နိုင်ငံခြားသားလည်း တိုင်ကြားနိုင်)
- ကိုရီးယား အလုပ်ခန့်စာချုပ်နှင့် အိမ်ငှားစာချုပ်ရှိ အန္တရာယ်ရှိသော အချက်များ — လက်မှတ်မထိုးမီ ဘာစစ်ရမလဲ
- နိုင်ငံခြားသားများ ဂျွန်ဆေး·လစဉ် အိမ်ငှား စပေါ်ငွေ ကာကွယ်နည်း — နေထိုင်ရာ အစီရင်ခံခြင်း၊ ရက်စွဲအတည်ပြုချက်၊ အိမ်ပိုင်ဆိုင်မှုမှတ်တမ်း၊ အာမခံ
- ကိုရီးယားရှိ နိုင်ငံခြားသား ကျန်းမာရေးအာမခံနှင့် ဆေးရုံသွားနည်း — 6 လ မဖြစ်မနေဝင်ရခြင်း၊ အာမခံကြေး၊ အရေးပေါ်ဌာန ရှာနည်း
- ကိုရီးယားရှိ နိုင်ငံခြားသားများအတွက် အကြံဉာဏ်ပေး ဖုန်းနံပါတ် အစုံ — 1345, 1350, 1577-0071, 1577-1366, 112, 119
- ကိုရီးယားတွင် နိုင်ငံခြားကျောင်းသား အချိန်ပိုင်းအလုပ် ဘယ်နှနာရီ လုပ်ခွင့်ရှိသလဲ — D-2·D-4 အချိန်ပိုင်းအလုပ် ခွင့်ပြုချက်နှင့် တားမြစ်ထားသော အလုပ်များ